۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۶۱۱۳۲۸
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد:

اصلاح ساختار بودجه ریزی مطالبه همگانی است|راهبردایران مقابل دشمن مقاومت است

اصلاح ساختار بودجه ریزی مطالبه همگانی است|راهبردایران مقابل دشمن مقاومت است
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه اصلاح ساختار نظام بودجه ریزی مطالبه همگانی است، گفت: قوای سه گانه در مسیر قطع ارتباط بودجه با نفت گام های بلند بردارند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با تسلیت شهادت امام جعفر صادق(ع) گفت: حضرت مظهر عدالت آفاقی و انفسی بودند و ما مفتخر هستیم که در مدرسه ایشان زانو زده ایم.

وی ادامه داد: رییس مذهب مالکی می گوید «مانند امام صادق(ع) را چشمی ندیده، گوشی نشنیده و مفاد عظمت آن بر هیچ قلبی خطور نکرده است» و این بدان معنا است که هر آنچه انسان درباره امام صادق(ع) تصور کند، باز هم نمی تواند به ابعاد والای شخصیت ایشان پی ببرد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با اشاره به اینکه امام صادق(ع) در روایتی نورانی «ولایت» را یکی از ارکان ایمان برشمرده اند، افزود: پذیرش ولایت و رهبری صالحان یکی از مهم ترین ارکان ایمان است، زیرا اگر این مهم وجود داشته باشد همه ارزش های دینی همانند نماز، روزه، امر به معروف و نهی از منکر و جهاد محقق شده و امت اسلام عزت و اقتدار پیدا می کند.

امام جمعه موقت تهران به روایاتی که از امام صادق(ع) در زمینه ولایت فقیه وارد شده است، اشاره و تأکید کرد: امام صادق(ع) فرموده اند «ای پیروان ما اگر حکم کسی که به حکم ما حکم می کند را قبول نکنید، حکم خداوند را خوار و خفیف کرده و به او شرک ورزیده اید»؛ پیام این روایت پیروی از ولایت فقیه و مبارزه با طواغیت به ویژه آمریکا و ایادی آن است.

وی با بیان اینکه تمدن اسلامی در سایه رهبری و زعامت صالحان معنا پیدا می کند، عنوان کرد: جمهوری اسلامی در گام نخست انقلاب در سایه رهبری و زعامت صالحان به این نقطه از اقتدار رسیده است، بنابراین باید در گام دوم انقلاب نیز همین مسیر را ادامه دهیم تا به تمدن عظیم و بزرگ اسلامی دست پیدا کنیم؛ امروز عزت و اقتدار جبهه مقاومت در فلسطین، لبنان و غزه در سایه اطاعت از ولی فقیه شجاع، مدیر و مدبر به دست آمده است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه مسؤولان و متولیان جامعه باید در عرصه تقوا پیشگام باشند، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله بهشتی بیان کرد: حراست از قسط و عدالت و حقوق عامه و برخورد با مفسد در درون قوه قضاییه و بیرون از آن راه را برای تداوم راه شهدا هموار می کند؛ حراست از شخصیت و هویت این نهاد و قضات مؤمن، شجاع و صالح در سایه برخورد با عناصر نا مطلوب محقق می شود.

به گزارش رسا، حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه تهران به عهدشکنی ها و عدم تعهد آمریکایی ها اشاره و بیان کرد: در روزگاری که آمریکا به صورت علنی خلاف قوانین بین المللی عمل کرده و زمام امور خود را به فردی یاغی و ماجراجوی بین المللی سپرده است، شاهد حلقه ای از پیروزی های به هم پیوسته ملت ایران و جبهه مقاومت هستیم.

 وی ادامه داد: مواضع قاطع و روشن رهبری در دیدار نخست وزیر ژاپن، انسجام گروه ها و احزاب سیاسی فلسطینی و دولت ها و ملت های اسلامی در برابر توطئه های آمریکا و نشست منامه و انهدام پیشرفته ترین، پیچیده ترین و راهدارگریزترین پهپاد جاسوسی ارتش آمریکا توسط نیروهای مقتدر هوافضای سپاه پاسداران، حکایت از راهبرد قطعی جمهوری اسلامی بر مقاومت و فروپاشی اراده متزلزل دشمن دارد؛ امروز اراده پولادین ملت ایران را همه سیاستمداران و نیروهای انقلابی وفادار به جبهه مقاومت و دست نشاندگان بی هویت آمریکا احساس کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد خاطرنشان کرد: نفوذ منطقه ای جبهه مقاومت و شکست سیاست های آمریکا در منطقه را همه چهره های هوشمند به وضوح دریافته اند؛ استراتژی دفاعی قدرتمند و بازدارنده جمهوری اسلامی ایران بسیار روشن و همراه با اقتدار است.

وی با اشاره به پیام های انهدام پهپاد آمریکا توسط سامانه پدافند بومی سوم خرداد گفت: همه دانستند خط ارتباطی مستحکم و استواری میان دانشگاه و رشته فنی مهندسی کشور با وزارت دفاع و نیروهای مسلح وجود دارد؛ این اقتدار نتیجه پیوند دانشگاه با نیروهای نظامی است و باید این پیوند را در همه عرصه ها جاری کنیم؛ مسؤولان بدانند اقتصاد در سایه علم و دانش به اقتصادی شکوفا تبدیل خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با اشاره به آمادگی نیروهای مسلح کشور برای دفاع از حریم جمهوری اسلامی تصریح کرد: دشمنان بدانند سرانگشت قدرتمند ایرانیان بر روی ماشه قرار داشته و در انتظار هرگونه تعرضی به آسمان، زمین و دریا آماده شلیک است.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با تأکید بر اینکه اصلاح ساختار بودجه مطالبه همه مردم ایران است، از آغاز فعالیت قوای سه گانه در مسیر ایجاد تحول در نظام بودجه ریزی کشور خبر داد و تأکید کرد: باید بدانیم بودجه کشور آیینه چگونه اداره کردن کشور است؛ رهبر معظم انقلاب هم در پیام سال 1397 و هم در سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و هم در بیانیه گام دوم انقلاب بر اهمیت اصلاح ساختاری بودجه تأکید کرده اند و مهم ترین عیوب اقتصاد را وابستگی به نفت و بودجه بندی معیوب و نامتوازن دانسته اند، بنابراین دولت و مجلس باید در زمینه اصلاح ساختاری نظام بودجه ریزی کشور گامی بنیادین بردارند.

وی افزود: عوامل مؤثر در رشد اقتصادی کشور عبارت از اصلاح مدیریت درآمدهای نفتی، سیاست مالی، پولی، ارزی و نرخ سود بانکی هستند؛ اگر می خواهیم شاهد تحول در اقتصاد باشیم باید در این زمینه ها دست به اقدامات اصولی بزنیم؛ سیاست های پولی، ارزی و درآمدهای نفتی نباید از سیاست های مالی تأثیر بپذیرند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با تأکید بر اینکه در اقتصاد امروز کشور سیاست های پولی، ارزی و درآمدهای نفتی به طور جدی متأثر از سیاست های مالی و بودجه ریزی است، افزود: پیوند بودجه با درآمدهای نفتی موجب شده تا سیاست های مالی، سیاست های پولی کشور را تعریف کنند؛ دولت برای تبدیل درآمدهای ارزی به ریال بانک مرکزی را تحت فشار قرار می دهد و این اقدام دارایی های خارجی بانک مرکزی را افزایش می دهد و افزایش دارایی های خارجی بانک مرکزی به افزایش نقدینگی و کاهش ارزش پول ملی و قدرت خرید مردم منجر می شود.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: دولت هنگامی که به ارز حاصل از فروش نفت دست پیدا می کند برای تبدیل آن به ریال بانک مرکزی را تحت فشار قرار می دهد و اگر چنانچه به ارز حاصل از فروش نفت دسترسی نداشته باشد، از بانک مرکزی استقراض می کند؛ این اقدامات موجب رشد پایه پولی و رشد تورم و کاهش ارزش پول ملی می شود؛ تا آن هنگام که رابطه بین بودجه کشور با درآمدهای نفتی قطع نشده است، ما با مشکل تورم و چالش های اقتصادی روبه رو هستیم؛ امروز باید از فرصت تحریم استفاده کرده و وابستگی اقتصاد به نفت را از بین ببریم.

وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در زمینه اصلاح ساختار بودجه کشور ابراز کرد: دشمنان بدانند که قوای سه گانه با الهام گرفتن از تأکیدات رهبری در مسیر قطع ارتباط بودجه با نفت گام های بلندی را برخواهند داشت؛ امیدواریم اقدامات انجام شده به ثمر نشسته و اقتصاد کشور شکوفا شود.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد در پایان به موفقیت های بلندقامتان تیم والیبال کشور اشاره کرد و گفت: هفته ها است که این جوانان برای ملت عزیز ایران شور و نشاط و امید آفریده اند؛ توجه به ورزش همگانی مورد تأکید رهبری بوده و از مؤلفه های خلق قدرت برای نظام اسلامی به شمار می رود؛ پیروزی های اخیر این تیم در راستای دو دهه مدیریت با ثبات در والیبال بوده است و امیدوارم در همه حوزه ها مدیریت های عالمانه و عاقلانه و با ثبات وجود داشته باشد، زیرا در سایه این مدیریت ها راه برای اقتدار ملت ایران هموار می شود./841/پ201/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات